hlavne nefnukat

publikoval: slon
datum a čas: 21-08-2003 16:43:00

26.07.2003

Odbiji 9 a ja vyrazim domova. Stihnul jsem zapomenout, kdy mame sraz, jestli v 10 nebo v 11, a tak jsem dorazil v 10. Samozrejme sraz byl v 11. Zdenka dorazila dokonce v 11.25, takze sem tam trcel na stanici metra hodinu a pul. /pozn.autora:Abych upresnil:Zdenka[20] je {asi}zenska, kterou jsem potkal na netu a ze spolu pry budem cestovat?pro pany:zuby metr pred ssebou a hyperaktivni?pro damy:vy byste si s ni asi rozumeli/. Autobusem jsem se dostali na Services[neco jako odpocivadlo na dalnici]. Trapne jsem nas navedl na druhou stranu dalnice. Nakonec jsem nasli spravny smer. Dost brzo nas vzal jeden mladej cernoch-pohodovej typek, jel do Readingu na festival worlmusic. Dalsi stop, chlapek, ktery zije v Belgii-dal na cokoladu a nejakej ryzovej kolac-tim si me dostal. Dalsi stop, snad stoletej chlap presto sme nasedli. Byl to nejakej puvodem polak [urcite byl neb prvni co udelal, ze vytahnul z kufru kozenou bundu a jestli ji pry nechceme koupit], povidal neco o valce-nevim po 10min jsem ho prestal poslouchat, byla to nuda. Zacalo brutalne chcat. Dalsi stop nastesti hodne rychlej, mladej typek[pracoval nejaky cas v Jablonci na Nisou}, dovezl nas az skoro do Walesu. Brutalne chcije, sme promoceny, malo aut a nikdo nestavi. Nasel jsem most, a tak se jdeme schovat. Asi po hodine stavi autobus.Poprave v zivote jsem stopnul autobus. Vytahnul nas z brindy. Vzal nas na dalsi Services. Dalsi stop je dodavka. Transit. Naky dva maliri stropu. Ma to jednu chybu, oni jsou dva a auto ma jen tri sedacky. Zdenka jede ve predu a ja vzadu na batohu s barvama a lakama v hroznym bordelu. Vylezli z nich nakonec super typci, pokecali jsme a zavezli nas jeste o kus dal dal nez bydleli, aby se nam lip stopovalo. Ale to uz je vecer a mi hledame kam hlavu slozit. Utaborili jsem se kousek za mesteckem v poli. Stmiva se-neprsi, ale asi brzo bude, jeste ze mame stan-diky Showi. Jak se mestecko jmenuje netusim, tady ty nazvy jsou hrozny. Ale sme blizko mesta Cwamm. To si pamatuju.

27.7.

Ted uz je lip, ale mraky jsou vsude. Vyrazime do hor.
Jen co jsme vyrazili zacalo mrholit, pomalu ,ale jiste se to zmenilo v dest az prutrz mrazen. Lezli jsem nahoru apak dolu a zase nahoru a zase dolu. U druheho jezera skoncil les a mi stoupali vzhuru ve vichrici a lijaku. Nevim jestli jsem byl spocenej ci mokrej, ale goretex prestal fungovat. Bysplhali sme se nahoru. Byl by krasnej vyhled na jezero, kdyby bylo neco videt. I boty vzali za svy. Vydrzeli dlouho, ale pak do nich nateklo vrchem, prosaklo zkrz ponozky a bylo vymalovano. Ponauceni pro priste..bez navleku ani ranu. Me ted ceka cely tyden v mokrem?jestli teda nevyleze slunce. O jak se tesim. Sesli jsme z vrcholu k silnici a objevili starou kamennou zastavku autobusu. Jak mi to jen pripomina skotsko s cervem. Ubytovali jsem se v ni. V botach rybnik. Prevlekam se do sucheho-jeste, ze neco sucheho bylo zachraneno. Nepohrdam ani teplejsima ponazkama, ktery jsem sundal vcera vecer, protoze hrozne smrdeli. Hlavne, ze hrejou. Vecere a spinkat. Venku porad leje.

29.8.

Je rano, noc usla, akorat ze jsem od 11-1nespal, cert vi proc. Venku neprsi v kuse. Jsou to spis prehanky, ale prehanky typu 10min prsi 1min neprsi-cimz se prehanky meni v souvisli dest. Uschli me akorat sustakovky-to je vykon za 12hodin suseni. Musim do mokrejch bot, fuj. Nadavky se mnozi a smichu ubyva. Jen co jsme vypochodovali zacalo slusne mrholit. Budiz, neni to silny dest, tak pujdem. Dokonce chvilema i prestavalo a nalada v klidu. Asi po hodince zacina dest houstnout. Mijime jeden camp, a ze pujdem do dalsiho. Cesta vede stranemi, ktere jsou misty zmeneny v baziny a potoky. Jemne stoupame do hor. To ze jdeme potokem to me nevadi, ale po kotniky v blate a ovcich hovnech, to me nebavi. Prsi opet vidatne. Dorazili jsme do dalsiho campu. Neni jina volba, stavime stan. Jit totiz pres kopec, by znamenalo stejny peklo jako vcera. To Zdenka odmita a ja vrele souhlasim. V desti jsme rychle postavili stan. Jsme uvnitr, diky bohu. Kolem zvejkaj ovce travu a vsude je spousta bobku. Problem jest, ze je teprve 2odpoledne a neni co delat. Velim k obedu a odpocinku. Premyslim: za poslednich pet pokusu o dovolenou ci prazniny me ctiri prochcali. Skotsko, Rozkos, Slovensky Raj a tohle taky. Jen Italie nezklamala. Se vyplati se mnou jet na dovolenou. Ve 4to vypadalo, ze prestalo prset. Sme se vyhrnuli ven, kolem mrak jak prase a mrholi. Tak kdyz uz nejsme pod mrakem, tak jsem primo v nem. Ted uz zase leje fest. Prohlizim si krasne slunecny pohledy a ronim slzu. Teprve 5. Snad budu zase zrat. Je to ale bida, kdyz si clovek nemuze ani uvarit. Sakra vsechno mokry ani nato nemyslim. Asi v 8prestalo prset. Rychle jsem uvaril. No ato bylo vse, neb zase zacalo chcat. Celou noc lilo jak prase.

30.7

Rano. Pro zmenu leje. Kdyz Zdenka otvira stan, neni videt nikam. Jsme uprostred mraku. A to jsme ve vysce tak 300m nad morem. Zdenka se rozhodla, ze odsud odjede stopem za lepsim pocasim. Ja zustavam. Odchazi, na sobe vsechno mokre, driv nez vylezla ze stanu. Jsem zvedav, jestli se vrati, nebo, jestli ji nekdo nekam veme. V tuto chvili se ocitam ve stanu sam. Asi me tady z toho hrabne, jestli se neudela lepsi pocasi. Nemam ani nic na cteni, a tak jedina cinost je, cumet do stropu. Jeste teda pisu tyhle blaboly a asi budu hodne casto tento den. Co bude, kdyz se ani zitra neudela lip netusim. Jdu si aspon vycistit zuby, v nadeji, ze s nekym pokecam v koupelne. Nikdo. Cistim si zuby asi 10min. Nikdo neprisel. Zpet do stanu. Dnesni cinnost bude:spat, koukat do stropu, cistit si zuby.
Vse nabralo neocekavaneho zvratu. Asi v pul druhy prestalo prset. Camp uz je skoro prazdnej .Kluci, co jsem s nima povidal vcra, taky balej. Ze pry pocasi bude stejny. Jedou do Londyna, coz me laka, ale nemaj misto v aute, a tak s nima nepojedu. Do tabora prijel chlapek z Norwich a rikal, ze zitra ma byt jeste hur jak dnes.Zduraznil jsem, ze hur uz to nejde a dospel k rozhodnuti opustit Wales. Prislo to rychle a nahle. V 10min jsem vsechno zbalil a stal na silnici. Zastavil typek[asi s plastikou na obliceji, jeste mu chybelo kus ucha] a vzal me do Betws-y-Coed, kde jsme pred 3dny zacinali. Tam bylo pocasi uplne jiny. Pod mrakem, neprselo I boty zaxli schnout. Volam Lence do Londyna at mi najde predpoved na par dni dopredu. Dest, zatazeno apod. Po vyzdimani batohu a bloudeni po meste se ve 3.15 stavim k silnici odhodlan jet domu. Stavi mi stare hasicske auto. Asi nakej sbor dobrovolnejch, rikam si. Nastupuju. Uvnitr se nachazi ridic, potetovany tak tricatnik, pijici pivo a kourici speq. V aute je jeste asi pet deti [tak13-18]jo a vlastne jeste jedno dite, asi tak dvoulety pripasovany na predni sedacce. Vsichni chlastaj a hulej. Ten malej teda ne. Ano vzali me travelleri. Pozdeji zjistuji, ze u predni sedacky je na zemi fena a asi 5 stenat. No nikdo jinej krome me uz tam neni. Valej na freetek festival a at prej jedu s nima. No jel bych, ale mam cizi spacak, stan i batoh, a kdybych o to tam prisel, tak me to vyjde draho, atak musim odmitnout. Kazdopadne dostavam speq do huby. Autak je v hroznem stavu, kdo zazil freeteky, tak vi o cem mluvim, ale jede. Teda az do chvile, kde se trochu zacal prehrejvat. Stavime na Services na M54. Rozhoduju se zmenit trasu do Londyna a opoustim je. Oni nalejvaji spoustu vody a odjizdeji. Trcim tam celkem dlouho, az me stavi stara dobra Skoda Octavia RS. Dva typci me berou na M6 a delaji mi velkou sluzbu. Tempomat na 150km/h, takze jsem tam celkem rychle. Je pul 10, zacina se stmivat. Nikdo nestavi. Nakladaky hodne zklamali. Ve ctvrt na 11 stavi dodavka. Je to nejak iracan, kterej neumi poradne anglicky, takze nase konverzace je silena. Ale slape na to, a mi se rychle blizime k Londynu. Pred Londynem, ze prej vezme naftu, ale Services jsou zavreny. Mel jsem trochu starch, aby me neobral, furt volal s nekym. No kazdopadne neblafoval s tou naftou, neb na jedne, uz nastesti londynske, krizovatce na nafta dosla. Jeste to asi trikrat natocil, a tak jsme doskakali do bocni ulice. Nastesti odtud uz jel bus, a tak jsem se za dalsi hodinu a trictvrte{nechyt jsem metro tudiz ze S Londyna na J busem} dostal domu. A tim tato zdarena nezdarena vyprava konci.